El futur

El futur

Estem aquí asseguts els tres en fila; davant nostre, els que ens escoltaran. Ara ja veuen que hi ha algú assegut davant seu, però sigui el que sigui el que veuen, no els diu res sobre qui són o qui seran aquestes persones. Res no els indica què passarà a continuació. Ens veuen; però encara...
Històries d'Istanbul, a contrapeu

Històries d’Istanbul, a contrapeu

Històries d’Istanbul, a contrapeu és una obra que s’inspira en la música otomana (que estructura el text i les accions). L’obra compta amb dotze personatges que es relacionen entre ells: intervenen amb dotze solos i també en diversos fragments de diàleg.
Déu és bellesa

Déu és bellesa

Déu és bellesa és una dramatúrgia de Kristian Smeds, estrenada a Hèlsinki l'any 2000, a partir la novel·la homònima de Paavo Rintala de 1959. El text es compon d'un pròleg i deu escenes que recreen deu quadres del pintor finlandès Vilho Lampi (1898-1936). A banda de ser un sòlid retrat de la persona-artista, aquesta obra...
Estació

Estació

En aquesta breu peça teatral, Cunillé ens situa en una vella estació de tren. Hi ha diversos personatges, tots sense nom, amb diferents funcions, procedències, adjectius, anhels... Petites històries efímeres en un mateix lloc. I un tren procedent de París cap a València, que s’atura...
Si tu i jo ens perdéssim demà l'un a l'altre (una fotografia de l'11 de setembre)

Si tu i jo ens perdéssim demà l’un a l’altre (una fotografia de l’11 de setembre)

Aquesta obra neix per un encàrrec del Festival Quartieri dell’Arte de Viterbo, que en 2010 em va demanar escriure una dramatúrgia per teatre-dansa, a partir d’una fotografia. La foto, ben coneguda (l’ús de la qual ha estat polèmica), retrata un home que es llença d'una de les torres bessones en flames durant els atacs del...
Estimada Medea

Estimada Medea

Estimada Medea d’Antonio Tarantino. Gramsci a Turi e altri testi © Ubulibri, 2009. Traducció d’Albert Arribas
El meu avi no va anar a Cuba (els meus pares sí)

El meu avi no va anar a Cuba (els meus pares sí)

El meu avi no va anar a Cuba (els meus pares sí), de Victoria Szpunberg. TRILOGÍA LA FRAGILIDAD DE LA MEMORIA (Cómo narrar un hecho abismal: el del exilio y la última dictadura argentina)
T5

T5

T5 és una obra de l'autor birtànic Simon Stephens. Traducció: Violeta Roca T5 ha de ser llegit per una dona d’uns trenta anys.
Forbína

Forbína

Per a Fran i per a Jan [1]S’abaixa el teló. XAVIER RIPOLL i un altre ACTOR s’apropen a prosceni i s’asseuen còmodament a terra, les cames penjant. XAVIER RIPOLL taral·leja una cançó, la mateixa que cantava a plens pulmons fa un no-res, abans d’abaixar-se el teló. L’ALTRE ACTOR, que encara no ha sortit a actuar...
Una guilla a la neu

Una guilla a la neu

No tenia molta feina aquella tardor, així que vaig decidir fer que les dues lesbianes que vivien a sota se separessin. Millor que m’expliqui. No tinc res en especial contra elles com a persones, de debò, tot i que la idea que fossin parella— com a dues dones que se senten atretes entre si i...
2 d’octubre.  Diari d'una jove promesa de la dramatúrgia catalana contemporània.

2 d’octubre. Diari d’una jove promesa de la dramatúrgia catalana contemporània.

Em desperta una imatge. Postal des de Berlín. Em veig saludant des de l’escenari de la schaubühne am lehniner platz. Per fi he posat els peus al temple sagrat del teatre contemporani i demà passat ho faig a l’altra banda del mur invisible. Quina emoció. És l’estrena. Arriben els saludos. Confusió. El públic se’n va...
Brevíssima relació de la destrucció d'un matrimoni

Brevíssima relació de la destrucció d’un matrimoni

(Això només era una idea. Una idea que mai no escriuré.) Quan s’il·lumina l’escena apareix el decorat habitual del monòleg Brevíssima relació de la destrucció d’un matrimoni. X entra al decorat arrossegant una corda amb un nus escorredor en un dels extrems. Fixa la corda en algun element del decorat i fa passar el llaç...