Històries d'Istanbul, a contrapeu

Històries d’Istanbul, a contrapeu

Històries d’Istanbul, a contrapeu és una obra que s’inspira en la música otomana (que estructura el text i les accions). L’obra compta amb dotze personatges que es relacionen entre ells: intervenen amb dotze solos i també en diversos fragments de diàleg.
Déu és bellesa

Déu és bellesa

Déu és bellesa és una dramatúrgia de Kristian Smeds, estrenada a Hèlsinki l'any 2000, a partir la novel·la homònima de Paavo Rintala de 1959. El text es compon d'un pròleg i deu escenes que recreen deu quadres del pintor finlandès Vilho Lampi (1898-1936). A banda de ser un sòlid retrat de la persona-artista, aquesta obra...
Estació

Estació

En aquesta breu peça teatral, Cunillé ens situa en una vella estació de tren. Hi ha diversos personatges, tots sense nom, amb diferents funcions, procedències, adjectius, anhels... Petites històries efímeres en un mateix lloc. I un tren procedent de París cap a València, que s’atura...
Si tu i jo ens perdéssim demà l'un a l'altre (una fotografia de l'11 de setembre)

Si tu i jo ens perdéssim demà l’un a l’altre (una fotografia de l’11 de setembre)

Aquesta obra neix per un encàrrec del Festival Quartieri dell’Arte de Viterbo, que en 2010 em va demanar escriure una dramatúrgia per teatre-dansa, a partir d’una fotografia. La foto, ben coneguda (l’ús de la qual ha estat polèmica), retrata un home que es llença d'una de les torres bessones en flames durant els atacs del...
Estimada Medea

Estimada Medea

Estimada Medea d’Antonio Tarantino. Gramsci a Turi e altri testi © Ubulibri, 2009. Traducció d’Albert Arribas
El meu avi no va anar a Cuba (els meus pares sí)

El meu avi no va anar a Cuba (els meus pares sí)

El meu avi no va anar a Cuba (els meus pares sí), de Victoria Szpunberg. TRILOGÍA LA FRAGILIDAD DE LA MEMORIA (Cómo narrar un hecho abismal: el del exilio y la última dictadura argentina)
T5

T5

T5 és una obra de l'autor birtànic Simon Stephens. Traducció: Violeta Roca T5 ha de ser llegit per una dona d’uns trenta anys.
Brevíssima relació de la destrucció d'un matrimoni

Brevíssima relació de la destrucció d’un matrimoni

(Això només era una idea. Una idea que mai no escriuré.) Quan s’il·lumina l’escena apareix el decorat habitual del monòleg Brevíssima relació de la destrucció d’un matrimoni. X entra al decorat arrossegant una corda amb un nus escorredor en un dels extrems. Fixa la corda en algun element del decorat i fa passar el llaç...
Memòria

Memòria

When to the sessions of sweet silent thought I summon up remembrance of things past, I sigh the lack of many a thing I sought, And with old woes new wail my dear time’s waste: Then can I drown an eye, unused to flow, For precious friends hid in death’s dateless night, And weep afresh...
Tragique tropier / L'actor militar

Tragique tropier / L’actor militar

[1](Monòleg per a tants actors com es vulgui.) EL MODEL: Primera escena hauré de dir qui sóc dir El que sóc dir en què Consisteixo. El lloc un búnquer caserna de campanya on amb mi entre ells hi ha un cert nombre de clons de mi mateix que no se m’acut comptar. Intento sobresortir singularitzar-me...
20 de juny. Diari d'una jove promesa de la dramatúrgia contemporània

20 de juny. Diari d’una jove promesa de la dramatúrgia contemporània

11.00 am. Em desperto. Com a jove promesa de la dramatúrgia catalana contemporània, és important que surti de nit. És clar que si surto de nit, després m’he d’aixecar tard. Considero que les 11 no és excessivament tard, però tampoc excessivament d’hora. És una hora… raonable, no? Sí, sí que ho és, és una hora...
M'encanta aquest joc

M’encanta aquest joc

Silenci. Foscor Un home (quaranta i escaig) està dret al davant de l’escenari – va vestit amb roba d’esport (jersei, pantalons, vambes). Diversos tons de blanc. Porta una gorra de beisbol. HOME: …M’encanta aquest joc. De debò. Això que quedi clar, abans que tots plegats ens posem així com… M’agrada molt aquest joc. El beisbol....